31 jaanuar, 2011

Oh külad - oh koogid, ehk shokolaadi- ja toorjuustukoogid vaarikatega

Laupäevase koogiküpsetamise võis lõppkokkuvõttes lugeda kordaläinuks - justnimelt lõppkokkuvõttes, sest:
1. kook küpses minul ahjus etteantud 25 minuti asemel 55 minutit ja isegi siis jäi sisu mu jaoks ebaharilikult pehmeks, kuigi ''koorik'' oli kõva.
2. Andres vaatab kooki ja küsib (vahetult enne minema hakkamist), et mis, sellise käki viimegi või? - kook oli veidi tagasi langenud keskelt (tõstsin kohe ahjust välja, oleks pidanud laskma koos ahjuga jahtuda) ja pealiskihile olid tekkinud mõned ''lõhed''
(hiljem vabandas, et on harjunud mu poolt ilusamate tortidega)
3. Teel naabrite juurde küsib Loora imestunult - emme, miks me täna neile ainult koogipõhja viime? :p
Nujah, ega ma ju teadnud, mis see kook endast kujutab, usaldasin kommentaare - nii ma siis kooki üleandes vabandasingi Karini ees nii välimuse kui maitse etteteadmatuse eest (kaasa võtsin ka vaarikamoosi, nagu retseptis oli kirjas) Sööma hakates
aga oh imet - kook täitis minu jaoks kõik shokolaadikoogi ootused :) Ja tundub, et ka naabrilastele, kes vastupidiselt Loorast-Erikust sõid mitu tükki järjest :) Ja isegi Andres tunnistas koogi maitsvaks, olles eelnevalt öelnud, et shokolaadikoogid pole tema erilised lemmikud :)
Ise arvan, et antud kooki tuleks teha värsketest vaarikatest! - külmutatutest (isegi kui nõrutad neid tunni jagu peale sulatamist) eraldub siiski liiga palju vedelikku, mis jätab koogi nätskeks.
Väga maitsva shokolaadikoogi retsept:

200 g tumedat shokolaadi (Bitter)
200 g võid
3 dl suhkrut
4 muna (mina vahustasin kõik koos)
1 sl nisujahu
vaarikaid
serveerimiseks vaarika toormoosi - minu arust sobiks ka, kui teha peale ka toorjuustukreemi kate ja panna sinna vaarikad!

Sulata šokolaad ja või kuumaveeanumas, sega juurde suhkur ja lase jahtuda. Tavaliselt koonderdan retseptides suhkruga, sest minu maitse järgi on seda liiga palju, ent selles retseptis soovitan kogu retseptis etteantud kogus lisada, sest mõru tume šokolaadi maitse vajab tasakaalustamist. Lisa ükshaaval /(eelnevalt vahustatud) munad ja jahu.

Vala 1/3 tainast lahtikäivasse koogivormi, aseta peale vaarikad, kalla peale ülejäänud tainas. Küpseta 200 kraadises ahjus 45-55 minutit. Valmis kook on pealt krõbe ja seest pehme.


Eilseks õhtuks olime külla kutsutud Andrese klassivenna uude majja - Kelkude juurde Ülenurme :) Kuna mu viimase aja lemmikuks on ikka veel see suussulav toorjuustukook siis ei pea mitu korda arvama, et tegin sinna kaasa just seda :) Ja taas see sai maitsev. Seekord panin rohkem vaarikaid peale ja jätsin põhjale lisamata kaneeli ja suhkru (tundub, et tänu kaneeli mittelisamisele, mis juhtus eelmisel korral valmistades kogemata, sõid nüüd ka Loora-Erik seda torti ja palusid lisa - nagu ka teised külasolnud lapsed). Pildid õhtul, hetkel kodus fotokas.

Ja mis veel - naabrite juures külasolles saime imehead kukeseenepirukat, mis tuleb raudselt lähiaja (selle nädala) menüüs ka ise läbi teha :)

Ja veel - täna hommikul ulatas Kadri, meie uus Saksa müügiassistent, mulle oma hea shokolaadikoogi retsepti ''Islandi shokolaadikook'' - tundub, et küpsetamishooaeg jätkub :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar