19 märts, 2012

Creme brule..


..ehk väga kaua ettevalmistatud lemmikmagustoidu saamise lugu.
See, kuidas ma lõpuks endale kausikesed sain, saab lugeda altpoolt, kuid eks enne eilset käiku olen neid juba varemgi ju vaadanud ning laupäeval lausa ka otsinud (Erik ei saanud üldse aru minuga Selveris käies laupäeval, mis kausse ma otsin - pakkus mulle uljalt supikausse, et näed, siin riiulil :p).
Tegelikult sain lõpliku lükke seda magusrooga ise teha nädal tagasi kodukokkade saadet vaadates, kus miss Estonia pakkus oma külalistele Creme Brule'd. Siiamaani on selle valmistamine mulle tundunud kosmoseteadusena, kuid tegelikkus osutus ülimalt lihtsaks - oleks vaid gaasipõleti ka olemas olnud, oleks ilmselt asi saanud täpsalt nagu päris ;)
Aluseks võtsin ühe kunagi ammu (aasta tagasi) leitud retsepti:
Creme brulee 6'le (mul sai 7 kausikest)
6 munarebu (kollast)
1,25 dl suhkrut + 6 tl
3,2 dl rõõska koort 35%'list
1,5 dl piima
1 vaniljekaun või 2,5 tl riivitud apelsinikoort.

Kuumuta praeahi 175-kraadini. Määri vormid võiga. Vahusta munarebud suhkruga. Kui kasutad vaniljekauna, poolita kaun ja eemalda noaseljaga kaunast seemned. Kui kasutad apelsinikoort, lisa riivitud koor piima-vahukooresegusse. Kuumuta piima-vahukoore segu keemiseni! Ära keeda! Tõsta tulelt, kurna välja kaun või koored ja kalla kuum piimasegu pidevalt segades munavahule. Täida kausikesed seguga ja aseta ahjuplaadile. Täida ahjuplaat kuuma! veega, niipalju et vormid oleksid poolenisti vee sees. Küpseta 40 minutit. Õiges küpsusastmes Creme Bruke võdiseb tarretiselaadselt.
Jahuta vormid ja pane nad paariks tunniks külmkappi. Enne serveerimist raputa igale kausikesele teelusikatäis suhkrut ja karamellista kas gaasipõletiga või ahjus otse grillelemendi all.

Mmmmmmmm...see on mmmmaitsev!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar