18 november, 2013

Haapsalu rätt nr.2 - lilleaiakirjaga, kolmnurkne (sallide järjekorras 4-s)


Pitsi kudumine pidi olema haigus, millele ravi ei ole..just nii öeldi Mustrimaailma lehel, Haapsalu räti teemas, kus käin aegajalt silma nuumamas :) Ja tundub, et see vastab tõele. Jah, aega võtab selliste asjade tegemine palju, kuid tulemus on ka nii võrratult kena, et taas tahaks peale salli/räti lõpetamist kohe järgmist alustada....seda enam, et kauneid mustreid leiad ajapikku aina ja aina juurde. Praeguseks hetkeks on mul aknalaual 4 erinevat Haapsalu salli/räti raamatu + suur hulk netist leitud koekirju. Ema varasalves on Pitsilised Koekirjad, mis pidi imeline inspiratsiooniallikas olema, kuid siiani ei ole ma seda lehitsenud, enda juurde toonud...veel :)

Veidi räti saamisloost - nimelt on see mu esimene tellimuse peale tehtud Haapsalu rätt/sall. Sõbranna Rakverest nägi minu ohkamist, kui eelmise räti jaoks 3 korda pitsi pidin kuduma ja avaldas vargsi soovi endale üks analoogne jõuluks saada. Et tegemine võtab minul tublisti aega, saan ju teha vaid õhtuti ja ndl.vahetustel, siis alustasin kohe peale eelmise lõpetamist. Mustri valis Ilona ise - Lilleaiakiri, pitsi leidsin netiavarustest - SIIT
Kudumine oli ka Türgis kaasas, kus Loora bassu-sulistamiste ajal mina usinalt vardaid liigutasin ja nii mõnegi tumedamat nahavärvi lapse imestama panin :p 
Ka seekord olin veidi hädas pitsiga, vihjest (2 x 210 silma veidi suurema salli jaoks) lähtudes tegin algselt 393 silma kahele lühemalt äärele kokku, kuid selgus, et kahe ääre jaoks jäi sellest siiski väheks, kuigi mul oli räti lõpus 25 silma vähem. Ehk ajas vihje andja segi 310ga?, ei tea..ja polegi oluline (tema rätt on valminud juba tükk aega tagasi). Pitsi kudumine läheb õnneks kiirelt, laupäeva/pühapäevaga olid uued pitsid (seekord tegin 2 eraldi) valmis ja eile õhtul sain räti ka kuivama. Ilus on :) Kui algul rätti õlgadele pannes tundus ta tibake väike, siis peale venitust on täpselt paras. 

Kokkuvõte:
Koekirjaks lilleaiamuster Haapsalu räti raamatust.
Varras 3,0 
Salli mõõdud 143 x 143 x 213 cm - pikimal serval oli lõpetades 300 silma.
Äärepitside jaoks silmi 274 + 274 (pikimal serval pitsi ei ole, kuid kui tahta, siis sobiks silmade arv 393)

Tegemiseks kulunud aeg 1 kuu


Minu tehtud tööd leiate ka siit: https://www.facebook.com/Haapsalusallid

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar