27 veebruar, 2011

Caesari salat kanaga

Alustama peab sellest, et see on vaieldamatult mu lemmiksalat, kuid kahjuks ei ole igal pool see NII hea, nagu ntx Tartus Wilde kohvikus või Karu platsi nurgal asuvas kohvipoes..Seega olen kaua hoogu võtnud, et seda ise tegema õppida. Koostisosad on sel ju lihtsad, kuid kaste on see, mis kaua pidurit peal hoidis - kas ma suudan seda teha nii mõnusat nagu nendes kahes kohas pakutakse? Täna siis võtsin lihtsalt end kokku (peale eilset Melli-Arti sünnat, kus Merit oli teinud ülimõnusat toorsalatit ja kastme ise neile kokku keeranud, st hakkama saanud), Prismast asjad retsepti baasil korvi ja koju. Ainuke, mida ma ei saanud, oli Dijoni sinep, selle asendasin Inglise sinepiga...ja hetkeks kui Andres koju jõudis (käisime eile sünnipäevitama jäänud autot ära toomas, mille käigus said lapsed lumesaaniga sõita :)), sain talle juba salatit serveerida - ja imede ime - see oli NIII hea, nagu päris :)
Retsepte on selle salati kohta tegelikult mitmeid, ma tegin põhiliselt kahe baasil, 1 neist on
Felixi retseptidest pärit, teine Nami-Namist . Mina tegin nii:
1 Grüne Fee potike Frillise salatit
1 potike Rooma salatit (ei teadnudki varem, et selline olemas on)
2 küüslauguküünt
250 g kirsstomateid
50 g Parmesani juustu
2 tk kanafileed
5 viilu röstsaia
1 dl oliiviõli
soola, pipart
oliivõli

Kaste:
2 munakollast (võib asendada 2 sl majoneesiga - ma seekord ei teinud)
1 tl Dijoni sinepit (mul oli Inglise sinep)
1 sl sidrunimahla
1 dl hapukoort
2 hakitud küüslauguküünt
1 dl oliivõli
soola, pipart
(tegelikult on ka kastmeid mitu sorti, Worcesteri kastme ja anšoovisefileedega, aga neid mul ei olnud ja valmistasin lihtsama variandi).
Kõigepealt prae kanafileest lõigatud tükid kerges ülis kuldpruuniks. Kuivata kööbipaberi vahel ja jahuta. Valmista küüslaugukrotoonid - lõika röstsaiatükkidel ääred ja seejärel sai 1 cm'steks kuubikuteks. Vala kaussi oliivõli, pressi sinna 1 küüslauguküüs, sega saiakuubikud õlis ja aseta ahjupannile - kuumuta ahjus kuni on krõbedad. Jahuta.
Rebi salatilehed taldrikule, poolita kirsstomatid lehtede peale. Lisa jahutatud kanafilee tükid ja küüslaugukrotoonid, nõrista salat üle kastmega ja puista peale Parmesani juust. Juhul kui on antud juustu saada täistükkidena, on maitsvam kui kasutad õhukesi viilakaid - mul oli riivitud variant. Söö koheselt ja naudi! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar