22 jaanuar, 2013

Annis

ehk minu esimene pitssall üldse!!
Komistasin sellele täitsa juhuslikult erinevaid mustreid otsides - esimene peatus oli  Helena pesas, edasi juba linkidele juhindudes Mercari tõlke juures ja siis juba otsisingi vardaid :) Lõng oli ju olemas, mitte päris see, mida siin igal pool mainitud, kuid arvasin et see ei olegi ehk kõige olulisem.
Pitsi demo
Minu isiklik modell :)












Kõige piinarikkam oli algus - 363 silma luua ja esimest rida kohe mustrina kududa nii, et ükski silm kaotsi ei läheks, oli tõsine väljakutse :) Esimesel korral lõppes asi silmade ülesharutamisega juba peale nende loomist - olin silmad nii tugevalt loonud, et ühte varrast eraldi ma lõngade keskelt välja tõmmata lihtsalt ei suutnud (meenutades, kuidas hiljuti üks varras mu jalga tungis, ei julenud mingeid kavalamaid meetmeid/jõumeetodeid ka varda kättesaamiseks ette võtta...mine tea, kuidas lõpeb. Vardad olid seekord ju ka hulga suuremad :p). Teisel korral lõin silmad lõdvemalt, kuid siis arvasin enda targema olevat kui teised katsetajad ja tegin esimese rea siiski ainult parempidi koes, mis lõppes taakord harutamisega. Loora vaatas kõrvalt ja ehmatas ''emme, mis sa teed?!?, Nii palju pead ju nüüd uuesti kuduma!!!''. Aga mis vaja see vaja - tahtsin ju ka ilusat tulemust saada, nagu piltidel :) Teine algus õnnestus ja siis sai ka mu kudutöö alguse (aeg oli reede õhtu).  Õhin oli nii suur, et isegi laupäeval kui külalised olid juba kohal, pusisin ühte pahempidi rida teha - olin jõudnud nuppude kudumiseni, mille tagasiread olid mu jaoks üsna piinarikkad. Kasutasin abivahendina peenikest 2mm läbimõõduga varrast, et suuta 7'st silmast lõnga läbi tõmmata (5'se vardaga, millega salli kudusin see lihtsalt ei õnnestunud, ilmselt ei oska veel). 
Kuivamas
Esimene paus tekkis pühapäeval kui olin jõudnud mustri osani, kus justkui teatud silmi enam joonistatud ei olnud... Kuna ma mustrilugemises saan hakkama vaid kergemate tingmärkidega, siis igasugu sellised mitte väljajoonistatud mustrid tekitavad mõttepause. Panin vardad käest ja lasin asjal settida, kuid et poole tunni jooksul mitte ühtegi välkmõtet mu ajju ei tekkinud, istusin arvuti taha ja kirjutasin Tiinale - tema meil suur kuduhull ja suudab ikka aidata :) Nii kui kirjale send saatsin, plahvatas mu enda sees lahendus - õhksilmi ju enam ei olnud ja neid mitte väljajoonistatud silmi mul mustrit jälgides lihtsalt enam ei olegi :) Kohe uuesti vardad kätte ja edasi tegema....kuni saabusid kahandatud read. Taas olin nõutu - mismoodi?? Olin ju kahandatud silmadega alles eelmise töö juures tuttavaks saanud ja seegi lihtsamat varianti. Küsimus oli, kas pean iga kahandatud rea järel kuduma ühe terve rea või siiski mitte? Taas kiri Tiinale ja nüüd oli tast igati abi. Koostöös oma (vist veel suurema kuduhulluga, kuigi ma ei kujuta Tiinast suuremat ette) kirjeldas ta mulle täpselt, kuidas teha - tulebki teha täpselt nii, nagu kirjas. Iga rida ongi iga kirjutatud rida, ehk peale 125 silma kudumist koon 9 jne. Tingmärk \ kirjelduse keskel tähendab, nagu mustri jooniselgi, kokkuvõtmist ja nii ei olnud muud, kui võiduka lõpuni. Õhtuks, magamaminekuajaks oli jäänud teha veel vaid 10 rida...aga mitte ei jaksanud enam. Lõpetamine jäi eilseks :) Selline ta sai - mulle endale väga meeldib ja kindlasti andis selle edukas valmissaamine uut indu teistegi sallidega katsetada. Eks mu Haapsalu salli tegeminegi jäi tegelikult jugluse taha - polnud ju iial peenikest lõnga mustrisse kudunud. 

Nüüd on sihiks silme ees järgmine iludus - ehk kellelegi sünnipäevaks... Väga hakkas meeldima Semele - SEE Nüüd tuleb nuputada, kust muster saada...





Annisele: 
Lõng Red Heart Soft Mohair, 50g = 280m
Kulu umbes 70g
Vardad nr.5, abiks nuppude tegemisel nr.2
Ajakulu 3 päeva (mitte jooksvalt tehes)






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar