31 jaanuar, 2013

Loora esimene ''päris ise muffinitegu''

...ehk kuidas piiga minu silmis kiirelt suureks sai. 
Eile veidi enne kella 15 sain plikalt kõne, et emme, mu treeneril on sünnipäev (tglt oli päev varem juba) ja ma tahaks talle midagi trenni kaasa küpsetada. Oehh!, oli mu esimene reaktsioon - mõtlesin kiirelt, et tooraineid küpsetamiseks on ju kodus, kuid mida ma tal teha saan lasta, millega ta täitsa üksi hakkama saaks? Et hetkel, mil ta helistas, oli ta alles koduteel, siis lubati koju jõudes Eriku kokaraamtust üle vaadata, mida head sealt paistab. Järgmine kõne 10 minutit hiljem oli juba valikutega - ta teeks kaerahelbe-
šokolaadiküpsiseid. Ei, ei...nendega on jama, pann tuline ja katsu sa neid sealt pannilt kätte saada. Järgmine kõne - muffinid! Jah, juba parem...aga taas oli mu mureks kuum muffinipann.. Loora oli juba meeleheitel ''emme, pannkooke ma ju oskan juba teha, palun luba nüüd muffineid katsetada!'' Olin nõutu, pannukaid tegime ju esimesel korral koos, siis harjutasid mõlemad minu juuresolekul üksi ja alles siis tehti neid Erikuga kahekesi kodus olles... Kohe kuidagi ei julenud/tahtnud mu süda lasta pesamuna üksi kuuma ahju kallale. Lõpuks aga mõtlesin, mis seal's ikka, las katsetab. Kui hätta jääb, jätab lihtsalt pooleli. Leidsin talle kiirelt netist ühe lihtsa šokolaadimuffinite retsepti ja saatsin meilile veidi seda kohandades:

2 muna
125 g suhkrut, ehk pool sinist kruusitäit

150 g jahu, ehk 1 sinine kruusitäis
3 supilusikatäit kakaopulbrit, ehk seda päris kakaod, külmiku kõrvalt alumisest kapist
1 tl küpsetuspulbrit, pliidi kohalt kapist, punase korgiga topsik
2 tl vanillisuhkrut, pliidi kohalt kapist, sinise kaanega topsik
150 g hapukoort, ehk veidi alla poole sinise kruusi
pool pakki sulatatud võid
alla poole suurest shokolaaditahvlist hakitud šokolaadi - lase see köögikombainis peeneks.


Valmistamine: Vahusta munad suhkruga kohevaks - kasuta mikserit.
Sega munavahu sisse jahu, kakaopulber, küpsetuspulber, vanilje, hapukoor ja sulavõi. Lisa shokolaadipuru. Jaota tainas paberist muffinivormidesse (pliidi kohal kapis kolmandal riiulil), pannes vormid ääreni täis.
Küpseta 200kraadises ahjus umbes 20 minutit, kuni muffinid on kenasti kerkinud ja läbinisti küpsed.Kui saad, torka enne ahjust väljavõtmist 1muffinit tikuga, kas ei jää sisu enam tiku külge.


Ja kell 16:20 helistas Loora (mis oli vist umbes 20's kõne tegemisaja jooksul), et emme, muffinid on valmis. Tiku külge ei jäänud suurt midagi. Tahtis neid veel kaunistada, olles leidnud tortidele kirjutamise värvid, et nendega saab suhkrusüdamekesed muffinite külge ''kleepida''.
Et trennis pidi käima palju rahvast, oli ta algseks plaaniks võtta kõik 12 muffinit kaasa (rohkem sellest taignast ei saanud). Palusin ühe koju jätta, kuid ta arvas, et siis kõigile ei jagu. Lubasin siis kõik kaasa võtta ja minna, küll teeb meile uued :)

Õhtul koju jõudes olin valmis üsna hulluks ''köögiolukorraks'', kuid üllatus, üllatus! - kasutatud kausid/kruusid olid kõik kenasti üksteise sees ja ootasid vaid masinasse panekut. Ja töötasapinnal ootas ka 1 muffin koos armsa kirjakesega - see pildilolev. Jagasime selle kenasti kolmeks, issile amps, mulle amps ja ülejääk Erikule - maitse oli super! Käbist saab asja :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar