19 november, 2011

Kookosekringel Tupperware moodi

Neljapäeva õhtul peale tööd ei kihutanud ma mitte tavapäraselt koju, vaid võtsin hoopis suuna Kobratule - lõpuks oli käes see õhtu, mil:
1. pidin teada saama saladuse, kuidas teha ''maailma kõige soojemaid käpikuid'' nii, et nii pealmine täpu kui sisemine aas on ühest värvist ning
2. Janika pool toimus üle hulga aja (minu jaoks) Tupperware esitlus. Mitte, et ma just ''hull fänn'' oleks, kuid tuleb tõdeda, et Tupperwarel on asju, mis on mõnusad igapäevaselt kasutada ja kui sellega ära harjud, siis teiste tootjate toodangut ei tahagi :)
Kihutamisest siia juurde veel niipalju, et hoog kohale jõuda ilmselt oli nii suur, et suutsin mõlemast sissekeeramiskohast kottpimedas õhtus mööda sõita ja isegi bussipeatus ''Kobratu'' ei tekitanud minus väga ,mingeid emotsioone peale selle, et jäin mõtlema....kus krt ma olen? Noh, järgmine silt teeserval näitas et olin jõudmas Vedule :p Siis olin täiesti veendunud, et olin mööda kihutanud :D Muidugi ma lohutasin end sellega, et on pime ja et ma ei ole sõitnud Aovere tankla kaudu (tulin Kavastust otsemat teed pidi), olles harjunud teepealsete rohkemate käänakutega, kuid piinlik oli ikka :P Ja naljakas ka - mina, ja ei oska nüüd Janika juurde teed leida :D Isegi Jansa ema sai naerda... Aga lõpptulemusena oli siiski oluline, et ma jõudsin kohale.
Kella 18'ks oli meid kogunenud 7 naist pluss esitleja ja hunnik pisikesi põnne, kes kõik rõõmsalt ringi sagisid. Esialgsete tutvustuste järgi ei hakanud mulle midagi põnevat silma, mida mul kohe VÄGA vaja oleks...siis aga võttis Tiina (esitleja) välja pelmeenivormi ja vot see oli küll asi, mis tekitas minus ''voila tunde'' - õhtu lõpuks sain selle endaga kaasa ja nüüd ootab juba pelmeenitegu ees. Vaatasin just, et Tiina on retsepte ka juba meilile saatnud, seega ei kannata ju kaua oodata :) Peale pelmeenide saab selle vormiga ka nii soolaseid kui magusaid 1-ampsu pirukaid teha ja usun, et need on asjad, mis lastele vägagi meeldivad. Kasutamislihtsust veel omast käest ei tea, kuid Tiina sõnul pidi see imelihtne olema (noh, nagu enamus TW asju kasutada).
Õhtu edenedes visati Janika juures ahju ka singi-juustu- ning kookosepärjad :) Nägin kuidas kasutati sheikerit (endalgi olemas, kuid sellise kasutamise peale jälle polnud ise tulnud) pärmi, soola, õli, veel ja munade segustamiseks enne jahusse kallamist ja kui kiireks see tegi pärmitaigna valmistamise... Nägin kui kiirelt segati taigen kokku ja kui lihtne oli seda teha taignaspaatlit kasutades :) Ja muidugi, kuidas teha ülilihtsat ja imemaitsvat kookosepärga! See oli asi, mis sai eile ka kodus kohe järele tehtud ja õhtul külalistele lauale tõstetud - kõik kiitsid :) Ja muidugi ma ise kiitsin kõige enam - see lihtsalt sulab suus. Sain veel ka nipi, kuidas teha Nutella kreemi ja pähklitega lastele kiirkringlit (määrides Nutellakreem lahtirullitud taignale, puistates peale hakitud pähklid ja rulli-ahju) ja nii paar muud ideed pärmitaigna kasutamiseks (kasvõi saunaõhtu õllesnäkkide jaoks), aga neist siis hiljem kunagi...ilmselt siis kui tegemiseks läheb ;)
Kookosekringel - pärmitaigen
Põhiretsept on sama, mis Janika mulle kunagi andis...
Kalla kilo jahu kaussi, ''sheigi'' sheikeris kokku soe vesi, pärm, muna, õli!!, suhkur, sool ja vala jahu keskele. Sega. Lase kerkida.
Vahepeal sega omavahel toasoe või (180 g piisab), 100 kookoshelbeid ja 150 g suhkrut.
Rulli kerkinud taigen lahti ja määri käega kookose-või-suhkru segu taignale. Keri rulli. Kui taignavorst saab liiga lühike, tõsta seda kergelt otstest ja nö. kõiguta veidi, venitades seda pikemaks. Aseta antud rull ahjuplaadile, pane otstest kokku. Lõika kääridega, umbes 4 sentimeetriste vahedega, taignasse sälgud peaaegu ''põhjani'' välja ja tõsta 1 pool sisse, keerates lahtilõigatud krooniosa lapiti, ja 2 osa väljapoole. Jälle 1 sisse, 2 välja.
Küpseta 180-kraadises ahjus 15 minutit. Lase veidi jahtuda ja serveeri külma piimaga :)
Head isu!

Kuna peale reisi on meie fotoka laadija tavatul kombel kadunud (seda, et ta Egipti jäi, me ju ei usu), siis paraku on telefoniga tehtud pildid sutsu sellised...noh, mitte väga ahvatlevad, aga paremaid pole :)
...ja hetkel otsin netist soki kanna tegemise õpetust - leidsin tegelikult juba nii mõnegi, aga tahaks teha neid ''ema sokke''. Ilmselt aga läheb lõpuks ikka nii, nagu alati, et iga kord, kui ma üle paari aasta vardad sokkide jaoks kätte võtan, olen lõpuks nendega ema juures ja tema saab taas seletada :) Täna ntx on selleks ka imehea võimalus - siis kui lastega juuksurisse läheme ;)

PS! Janika juures käimisega hakkab tekkima veel üks kummaline seos, nimelt seos mu mütsi salapärase kadumisega - reede hommikul koera jalutama minnes selgus aga seekord, et lisaks mütsile olin ka kindad sinna unustanud - pole ju kevad, et võiksin need sinna suvitama jätta (selle suve veetis mu parim talvemüts Kobratul), kuid näed, ma suutsin TAAS :D See käib juba vaieldamatult igasuguse käpardluse alla :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar