21 november, 2011

Ühe ampsu singi-juustupirukad

..ehk õpin pelmeenivormi kasutama :)
Neljapäeval Janika juurest ära tulles oligi see vorm ilmselt süüdi mu mütsi-kinnaste mahaununemises, sest mis muu mu mõtted nii endale veel saada sai. Olin juba ette vaimustuses, mida kõike ma nüüd tegema hakkan... Reedel ostsin jupi lehttaigent (500 gr) ja sinki-juustu - mõttes olid minipirukad. Laupäeval enne naabrite juurde minekut, hetkel kui ma tglt olin juba suht väsinud, vaatasin uut vormi ja ei saanud enam kauem oodata. Et sisu läheb sellesse vormi imevähe (õigeks doseerimiseks on vormiga kaasas ka minilusikas), panin singi ja juustu koos köögikombaini ja lasin peeneks seguks - on parem tõsta. Rullisin taigna lahti, asetasin vormile, siis sisu igasse ''auku''
ja teine taignapool peale. Rulliga üle nii, et vormi kärjemuster oleks taas näha ja olidki pirukad valmis plaadile tõstmiseks. Ahjaa, enne tuli nad muidugi vormist kätte saada :D Mõni kukkus ka iseenese raskusest plaadile, kuid enamusi tuli siiski veidi aidata - nimelt on sama sisulusika teine pool nö. pirukate väljalükkamiseks (lapik, ümmargune, august veidi pisema diameetriga, muudmoodi kirjeldada ei oskagi). Et nii alumine kui ülemine pool taignast surutakse rulliga kokku, ääri üle ei olnud mul vaja näpistada, ei olegi muud kui pirukad kenamini ehk plaadile asetada ja ahju - 15 mintsa 180-kraadi juures ja pirukad olid ampsamisvalmid.
Korraga saab teha 40 pirukat, tegin kiirelt 2 ''laari'' (ja siis jäi veel
taigent järele), ehk siis 80 tk...ja nende ärasöömiseks kulus vaid 10-kond minutit - said lihtsalt niiväga head ja mugavad süüa, et Andres ja lapsed olid need märkamatult otsa söönud arvuti kõrval :)
Minu pirukate jaoks kulus:
300 g lehttaigent (ostsin 500, jupp jäi järele)
~200 g pekisemat sinki
~100 g juustu

Kindel plaan on nüüd nädala sees ka pelmeenitegu ette võtta - hakkliha on juba olemas :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar